Persondata Politik Aalborg Centrum Kiropraktik

(Hvorfor vi indsamler din persondata og hvad vi gør med den)
Når du giver din persondata til denne klinik bliver de opbevaret og brugt til fire formål, disse fire formål kan ses nedenstående.

  • Det er nødvendigt at indsamle personlig information om dig og dit heldbred således at vi kan give dig den bedst mulige behandling. Din anmodning om behandling, og vores accept af at give dig behandling skal ses som en gensidig kontrakt. Det er selvfølgelig op til dig at tilbageholde informationen, men hvis dette er tilfældet er det ikke muligt for os at give dig behandling.

  • ​Vi har en legitim interesse i at indsamle denne information, idet at vores job ikke kan udføres sikkert og effektivt uden denne information.

  • ​Vi mener også at det er vigtigt at vi kan kontakte dig således at vi kan bekræfte dine aftaler hos os, og for at kunne holde dig opdateret om forhold der er relateret til dit helbred. Dette er igen legitim interesse men denne gang handler det om din interesse.

  • ​Hvis du giver os dit samtykke kan det være at vi fra tid til anden sender dig information f.eks. artikler, nyhedsbreve eller råd. Du kan til hvert en tid tilbagetrække dit samtykke – du skal blot give os besked.

    Det er et lovkrav at vi opbevare dine data i 10 år efter din sidste behandling (eller til du bliver 25 år hvis dette er et længere tidsrum), men efter dette tidsrum kan du bede os om at slette/tilintetgøre dine data hvis du skulle ønske dette. Ellers vil vi opbevare dine data på ubestemt tid således at vi kan give dig den bedst mulige behandling, hvis du skulle opsøge os igen i fremtiden for behandling.​

Din persondata bliver opbevaret:

  • Elektronisk ved brug af sundheds-specialiseret software programmer. Disse programmer er fuldt ud sikret til at leve op til Persondataforordnings lovgivningen a 2018. Adgang til denne data er beskyttet med adgangskoder og disse adgangskoder bliver udskiftet med jævne mellemrum.

  • Nogen data findes på vores stationære computere. Disse er også beskyttet med adgangskoder som bliver ’backed-up’ jævnligt. Vores klinik er låst og beskyttet med et sikkert alarmsystem uden for klinikkens åbningstider.

Vi vil aldrig dele din data med nogen der ikke har ret til at have adgang til dine informationer uden skriftligt samtykke. Kun de nedenstående personer eller selskaber/leverandøre vil have adgang til dine data:​

  • ​De sundheds-specialiserede program-leverandøre som opbevare og behandler vores data.

  • Dine behandlere (kiropraktor, massør etc) så de kan behandle dig.

  • ​Vores receptionist/sekretær så de kan organisere klinikkens kalender, aftalebog og sende påmindelser ud om aftaler etc.

Fra tid til anden er det nødvendigt at ansætte konsulenter som skal udføre opgaver der giver dem tilgang til din persondata (dog ikke din journal). Vi vil søge for at de er fuldt ud opmærksomme på at sådant materiale skal behandles fortroligt.

Du har ret til at se hvilken data vi opbevare om dig, og du kan bede os om at ændre eventuelle faktuelle feje i denne data. Du kan også bede os om at slette din data, under forudsætning af at den lovpligtige længde af tid er gået siden din sidste behandling på klinikken.

Du kan være sikker på at din persondata bliver behandlet med omhu og ansvar, og at kun personer der har et reelt behov og ret til at få adgang til din data får adgang.

Hvis du på nogen måde oplever at din persondata på bliver håndteret forkert, har du selvfølgelig retten til at klage. En sådan klage kan rettes til:

Malene Fischer Hansen
kiro@aalborg-kiro.dk​
98122255
Nytorv 13, 1 tv
DK-9000 Aalborg​

Hvis du ikke synes at din klage bliver besvaret tilfredsstillende kan du derefter rette henvendelse til Datatilsynet.​


PATIENTTILFREDSHEDSUNDERSØGELSE, AALBORG CENTRUM KIROPRAKTIK JANUAR 2019

 
1_295.jpg
2_299.jpg
3_303.jpg
4_307.png
 
5_311.jpg